Nya jobbet..

..går JÄTTEBRA! Har kommit in bra i personalgruppen och har en förträfflig handledare! Har alltså jobbat min första vecka nu och därmed också min första HELG! Helgen gillade jag, även om det var tufft att ha fler patienter! Dock var det mysigt att personalen hade god och mysig helgfrukost tillsammans vilket var mycket trevligt!
Ska försöka stolpa upp lite vad jag har gjort första veckan.. Nu märker man verkligen hur mycket av arbetsuppgifterna som faktiskt är ADMINISTRATIVA.. Dessutom tillämpas parvård på den avdelning jag är, vilket innebär att man hjälps åt i omvårdnaden både undersköterskor och sjuksköterskor! Jag jobbar ju som sagt på en strokeavdelning vilket är SJUKT spännande!

- Basal omvårdnad
- Delat medicin
- Vanliga kontroller. (vitalparametrar)
- Tagit prover samt lagt in nya prover i datorn som ska tas
- Injektioner
- Lärt mig vad strokeschema innebär och hur man utför det.
- Administrerat antibiotika
- Sätta dropp, både i pump och utan.
- Sätta sondmat (samt kontrollera sondläge)
- Lärt mig hur telemetri fungerar och hur man ska göra för att koppla upp.
- Skrivit ankomstsamtal.
- Dokumenterat
- Rondat
- Fått koll på "LINKen" dvs. kommunikationssystemet mellan landsting och kommun för att planera hem patienter.


Dessutom allt runt omkring såsom samtal med anhöriga, fixat tolksamtal, följa upp prover, undersökningar osv..


Inte illa för första veckan va? ;) HAr säkert glömt massa saker också ;)
Min handledare tycker att jag är redo att gå helt själv snart, men jag tror jag vill gå bredvid ett tag till, men vi får se ;) Har fått mycket beröm vilket är roligt, då känns allt 1000 gånger roligare, när man får bekräftelse på att det man gör är rätt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0