Växjö ridklubb 50 år

Idag är det 50-års jubileum på Växjöridklubb som är min "hemmaklubb" sen waaaay back!
Började rida på Växjö ridklubb när jag var 7 år! Fast när jag var 6 år började jag på ridlekis så man kan ju säga att jag alltså varit på VRK i 16 år (!).. Ja herre vad tiden går...

Har alltid trivts bra på VRK med vissa undantag! Har lärt mig massor på denna anläggningen! Har stött på både bra och mindre bra ridlärare och vissa har verkligen gjort avtryck på mig! Samma är det med hästarna.. De har kommit och gått.. Kommer ihåg många av de gamla trotjänarna som har funnits på VRK de senaste 16 åren.. I dagens läge finns det bara 1 häst kvar på anläggningen som varit där sen jag började rida! Detta är Carlzon! Kommer ihåg att jag tyckte han var SJUUUUUUKT stor när jag var så liten.. Och, han är visserligen väldigt stor;) Har iaf. mött många fina hästar genom tiderna och några av de favoriter jag haft bör nämnas vid namn: Buster, Apache, Fraggel, Tabasco, Matcho, Walör, Spirello..<3






Den finaste av dem alla! Tabasco!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Awww lille Tabasco!!

2011-05-01 @ 19:04:01
Postat av: Pauline

Förövrigt träffade du in 5 av mina favoriter på VRK =)

2011-05-01 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0