Stora beslut är inte alltid lätt..

Den senaste tiden har allt blivit väldigt påtagligt och verkligt för mig...
Att bli med hus och ev. flytta så småningom skapar verkligen mycket grubbleri....
Vad vill man egentligen? Ena stunden känns allt jättesjälvklart och rätt, medan man nästa stund undrar vad tusan man vill med sitt liv egentligen...?!

Jag vill såklart att en ev. flytt ska bli "för alltid".. Jag vill inte flytta om det inte känns 100% rätt.. Jag är så rädd att sabba allt och att det bara ska sluta i pannkaka... Man har ju en viss bild över hur ens liv ska se ut och nu vet jag inte om jag är på väg åt rätt håll? Kanske är det tokrätt, kanske är det inte? Just nu känns det som att jag står och stampar och väntar på att ett tecken ska komma flygande och berätta för mig hur jag ska göra med allt... För mig är ett husköp och en ev. flytt något av det största och mest avgörande val man gör i sitt liv.. faktiskt..... Och jag vill inte nöja mig med något som KAN bli bra.. Jag vill gärna ha garantier, även om det är svårt ;) Det är SÅ mycket som verkligen ska fungera och bli bra..


De senaste veckorna kan alltså sammanfattas med förvirring, grubbleri, glädje, gråt.... Ja massa konstiga känslor.. Det är SKITJOBBIGT!!!

Jag kan ärligt säga att jag har aldrig kännt mig såhär osäker inombords... Jag som brukar veta vad jag vill och vara ganska säker på min magkänsla! Nu finns ingen magkänsla!! ... Vad gör man då? Litar på någon annans magkänsla?! Näe,, jag tror jag avvaktar och hoppas att min magkänsla återvänder, SNART! :)





Vilken vändning ska livet ta? Jag litar nog på att ödet har nått planerat för mig... ;)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Hej, förstår dina tankar me jag tycker i alla fall att det verkar vara en fin gård ni eventuellt ska flytta till med stor potential men visst, det kostar en del och renovera, bygga stall och sätta upp stängsel men det är ju inget man kan göra något åt. :) Jag trivs i alla fall på landet. Fast vi har bara 2 km in till stamhället så vill vi se folk tar det bara något minut in till "the city" :P Kan ni inte testa och bo där då innan ni köper det eller övertar det eller vad ni nu ska göra? Sova där i sommar kanske? :)

2011-05-26 @ 21:35:13
URL: http://isabeltrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0