Husletartankar...

Jag och Fredrik börjar på allvar gå i lite husletartankar... Har kollat mycket på hemnet och så, men det är inte lätt att hitta ett lämpligt hus.  Vi vill ju bo på landet!
Här är våra "krav" ;)

- Stort hus med MÖJLIGHETER. Dvs. inget "tråkigt" hus utan gärna ett gammalt hus med mycket bevarat.
- Mark. Och då menar jag inte bara 1 h...
- Stallbygnad alt. möjlighet att uppföra sådan ;)
- Trädgård är ett stort plus!
- Bra läge på landet. Gärna inte utmed en stor väg. Gärna "bykänsla"
- Gärna närhet till en lite större ort där affär, vårdcentral, skola osv. finns.
- Bra pendlingsmöjligheter till nuvarande och framtida jobb. Helst runt 3 mil utanför stan..




Kanske finns detta hus "närmare" oss än vad vi tror ;) *Hemlighetsfull*


Gärna ett stort hus i "Mangårsstil" likt detta. (google-bild)



Kommentarer
Postat av: Fredrik Johansson

jag vet! jag vet! jag vet! ;)

2011-05-01 @ 18:37:42
URL: http://www.flickr.com/jijson
Postat av: Isabel

Kan få köpa vår gård utanför Lessebo :)

2011-05-01 @ 18:51:50
URL: http://cizma.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja, vi funderar lite på och flytta till en större gård för vi vill gärna kunna slå eget hö!! :) Men det är väl inte aktuellt i år men kanske nästa år. Men här har du stall med 4 boxar (två normalstora och två fölboxar), sadelkamare, sommar och vinterhagar (2 ha bete) och så allt bete nere i byn plus hus med kök, badrum, allrum, vardagsrum, teverum, två eventuellt tre sovrum, balkong.. ja.. det är mysigt ställe men vi vill som sagt ha större gård men till 3-4 hästar passar det perfekt!!!! :)

2011-05-02 @ 10:45:32
URL: http://cizma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0