Fullspäckad helg..

Denna helgen har verkligen gått i ett!!

I fredags jobbade jag 9-15 i stallet med handikappridningen! Gick jättebra!
Efter det var det dags för dressyrträning med Jovi! Även detta gick bra. Bättre på slutet!

Efter denna träning var det bara hem o ta en snabbdusch och sedan hopp in i bilen och åka till Väckelsång! Tittade på huset (som vi kanske funderar på att flytta in i. OBS. FUNDERAR PÅ) Sedan blev det lite middag hemma hos Fredriks föräldrar..Trevligt värre!


Lite suddig bild.. men tagen uppe på backen ner på huset.. Det man ser är baksidan av huset!


Det är superfin natur där ute! Kulturmärkta skogar och titta! EN VILD ORKIDE! lite coolt faktiskt!


Lördagen började tidigt! Det var dags för min mormor och morfar att flytta! Från kära villavägen till numera postvägen i rottne! Från hus till lägenhet! Flytten gick iaf. smidigt och jag hoppas verkligen att de ska trivas.. Är ju en stor omställning att flytta från hus till lägenhet när man bott i samma hus hela sitt liv typ..

Efter att vi varit i rottne åkte jag och Fredrik hem.. Vilade nån timma (läs:Sov) Sedan åkte vi ut till Jovi.. Fredrik fick för första gången RIDA på Jovi! Båda 2 var duktiga! Jovi gick faktiskt i form en bit (!)

Sedan åkte vi o köpte lite mat och hem o slappa.. jag somnade dock typ 9.. hehe, nä men mer än 10 var inte klockan! ;)




På grund av detta vaknade jag mycket tidigt idag.. vid 7..... Pigg som en lärka.. Så jag bestämde mig för att åka ut till stallet och rida lite på morgonen.. Blev en mysig lugn tur i skogen.. Bon Jovi skötte sig exemplariskt.. TILLS vi var nääääästan hemma.. Då skulle vi gå över en såndär vägbula.. eller ett gupp ni vet? Bon Jovi vägrade bara gå över detta och jag mande på honom..till slut HOPPADE han över hela jävla guppet.. herregud ;) Men det gick bra och över kom vi ju!


Sedan var det Clinic med Tobber larsson från ponnyakuten! Mycket trevligt var det! Bilder kommer så småningom..när jag orkar föra över..


Efter detta bytte jag om lite snabbt och jag och F åkte till Jönköping och tittade på en hästtransport! Den var mycket fin så vi köpte den :)

Här är en bild på en exakt likadan.. fast vi har en blå rand.. (bild från google)

Ett läckösläp Boggie!

EN VÄLDIGT FULLSPÄCKAD HELG ALLTSÅ! Kul! :)


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Gillar första bilden :D

2011-05-15 @ 20:31:39
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0