Träning för Catharina!

Ikväll var det alltså dags för träning! När jag värmde upp lite i skritt och trav först själv så kändes han SÅÅ dryg och tråkig.. Men det blev det ändring på vill jag lova!

Träningen var verkligen sjukt bra och Jovi gick som en klocka på slutet! Så duktig var han! Vi jobbade mycket med mig och  min sits, och att jag skulle brösta upp mig ordentligen får att orka hålla om honom . Stabilisera bröstryggen och luta mig bakåt ordentligt var det vi övade på! För att hitta rätt bröstmuskler fick jag rida runt och skrika "HÖ".. alltså.. HÖÖW.. haha, förstår ni? När man bröstar upp sig ordetligt och stönar till... haha, vad roligt det ser ut när jag skriver, men det var verkligen sjukt bra för att hitta rätt muskler att spänna och bli stabil..

Denna stabilitet är väldigt bra på Jovi då den hindrar honom från att "hoppa till".. eller alltså.. är man riktigt stabil i sin egen överkropp och bröstar upp sig ordentligt så har man mer kontroll på honom och han skärper till sig på ett annat sätt..

Så jag har insett att jag är lite för mesig i min ridning och får tuffa till mig lite ;)

Men som sagt, mycket bra och givande träning!! :) KUL! Imorgon blir det ytterligare ett  pass för Catharina! Hoppas att det går lika bra!

(Har tyvärr inga bilder, men kanske imorgon om mamma följer med då!)



Ha en härlig helg nu alla bloggläsare! :) Det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0