Tränare!

Fick en fråga i kommentatorfältet om lite vilka tränare jag tränar för och hur ofta, så jag tänkte svara lite kort på detta! :) Nu är jag ju ingen jättetävlingsryttare och superryttare så jag rider ju inte på så hög nivå ;)

För mig personligen är det väldigt viktigt att min tränare förstår mig och mina brister samt min häst och hur han fungerar, (Då han är lite speciell ;) ) Jag tycker om konkreta tips som man kan komma ihåg och ta med sig när man tränar på egen hand! Dessutom någon som är på mig ordentligt med det jag verkligen behöver tänka på! Man behöver den där intensiva träningen! :)


Bon Jovi står ju uppstallad på en ridskola kan jag ju säga först och främst så det finns ju tillgång till lite träningar där!


Jag rider dressyrspecialgrupp varranan fredag (mamma rider varranan fredag) För Anita som är ridskolechef på Växjö ridklubb där vi alltså står uppstallade! Hon har varit med sen vi köpte Bon Jovi och vet hur han fungerar vilket är jättebra! Hon har tävlat mycket i dressyr, upp till St: George tror jag?..

Sedan har jag hoppträning varranan tisdag för en tjej som heter Elin som började jobba på VRK i höstas! Jag tycker det fungerar super och jag och Bon Jovi får jättebra hjälp på den nivån vi vill! Jag är som sagt ingen hoppryttare så vi hoppar inte så högt/avancerat! Men kul är det ;) Vi  brukar även boka in lite privatträningar då och då!

Varranan tisdag är det dessutom träning för en kille (man?) som heter Magnus. Han jobbar normalt sett påm ingelstad naturbruksgymnasium men har alltså träningar på VRK varranan vecka! Har bara ridit för honom en gång än så länge och det var IGÅR ;)

DESSUTOM rider jag för Catharina Almroth några gånger om året när hon är i Växjö. Hon är överdommare i dressyr och jag tycker jättebra om att rida för henne! Hon är verkligen jättebra och konkret i sina tips, gillar att rida för henne skarpt! Och hon berömmer alltid Jovi! Kul! Synd att hon inte är i Växjö oftare dock.. Jag tror att hon håller till i skåne annars! Om ni bläddrar tillbaka lite i bloggen finns en film från när jag tränade för henne förra helgen :)


Där har vi dem jag tränar för! Ni som är ifrån Växjötrakten kanske känner igen någon av dem ;)


Typ 3 veckor gammalt kort på mig och Jovi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0