Ridövning!

Hejhopp!
Idag har jag ridit Jovi! Det stod markarbete på schemat! Efter gårdagens hoppning så kände jag att jag behövde jobba lite lydnad! Det låg massa bommar i ridhuset så jag ändrade om lite och la upp en liten "bana".

Haha, här kommer en liten bild på övningen jag gjorde! haha, kolla paintskillsen lixom! haha, satt o skrattade när jag ritade denna vill jag lova!
Men iaf! Start är vid pilen längst ner till vänster.. Där fattar man galopp! Sedan galopperar man över de blåa bommarna.. (På typ stora mittvolten) Man rider UTANFÖR travbommarna.. Sedan bryter man av till trav och går ut på spåret igen för att sedan vända upp mot travbommarna (de svarta) längs med ena långsidan! Travar över dessa och sedan fortsätter långsidan ner. Där börjar man om övningen igen genom att fatta galopp. :)
Hoppas ni fattar typ vad jag menar ;) haha!




Bon Jovi var verkligen SUPERDUKTIG! Han var så lugn och fin! Han brukar bli ganska taggad av galoppbommar och vilja gasa på lite, men han var jättelugn och kom tillbaka fint i traven och travade lugnt och fint över travbommarna för att sedan rulla in i en lugn och fin galopp igen! Så nöjd med honom! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0