Promenad...

Jag begav mig ut till stallet nu i eftermiddag iaf..
Så jag och mamma gick en runda tillsammans med Jovi,..
Alltså, haha.. Han var skogstokig i början! Helt jävla crazy, och var livrädd för allt. Slängde sig, stegrade och gjorde fin piaff.. haha..
Jag fokuserade mycket på att få honom lugn... Gjorde lite halter, ville att han skulle fokusera på mig som gick jämte och inte allt annat som fanns runt omkring.. Det gick ibland kan jag säga.. Men sista halvan av rundan var han faktiskt "lugn".. Dvs. han skrittade med sänkt rygg och huvudet inte 5 meter upp i himmelen..haha.. Han är verkligen knäpp ibland! Och det blir inte bättre av att min mamma är typ lika lättskrämd som bon Jovi.. Så fort han blir rädd för något, så hoppar även hon och skriker till.. haha, not good ;)

Hade varit lite kul o få några kort på honom när han blåser upp sig såhär.. Men av förståeliga skäl kunde jag inte ha nån kamera med på turen ... ;) Menmen, han lugnar förhoppningsvis ner sig.. Man kan tro att han varit instängd hela vintern och idag äntligen fick komma ut;)


Bestämt är nu iaf att det blir en promenad för hand i veckan! Han behöver miljöträningen och det är lättare att gå jämte honom när han är på bus-humör.. Eller snarare när han är "rädd".. Haha..

Förresten, min tränare sa att min häst är en typisk ADHD-häst.. Han tänker för mycket HELA tiden.. och behöver hela tiden bli stimulerad för inte själv hitta saker som kan stimulera honom och som han kan bli rädd för;P
Så nu har han äntligen fått en diagnos ;) haha

Kommentarer
Postat av: fridan

haha bon jovi verkar ha vårkänslor :D:D härligt! :)



sv: okej, varför inte lösdrift då? jag skulle vilja ha kalle på lösdrift, tror han hade gillat det massor!

2011-03-14 @ 21:56:51
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0