Sommarjobb..

Har funderat ett bra tag på vad jag vill göra i sommar... Alltså vad jag vill jobba med.
Har absolut kännt att jag vill göra något nytt, något som innehåller mer utmaningar och där man får möjlighet att utvecklas inom sjuksköterskerollen!

Hade ju praktik på rättspsykiatriska regionkliniken och blev erbjuden sommarjobb som sjuksköterska där.. Kände att det skulle vara kul, men dock är det enligt mig ett på tok för stort ansvar när man inte är helt färdig sjuksköterska.. + att man i stort sätt alltid är själv sjuksköterska och tvingas fatta mycket beslut på egen hand. Så jag tackade till slut nej...


Idag var jag och gick bredvid en sjuksköterska i kommunen. Inom omsorgen. Ville se om det kunde vara något för mig helt enkelt då vi inte får någon möjlighet till praktik inom detta genom skolan.. Så jag ringde och frågade om man fick komma dit en dag och gå bredvid ;)
Sagt och gjort. det var superkul! Dessutom är patientgruppen jääääättebreeeed! Både gravt utvecklingsstörda med stor vårdtyngd, men även de med lättare utvecklingsstörning/autism som bor själva men behöver stöd i vardagen. Det kan alltså handla om massa olika arbetsuppgifter för mig som syrra..

Jag tror att detta kommer bli riktigt kul! Det ironiska är arbetstiderna.. haha. ni som minns mitt tidigare inlägg om detta.. Sjuksköterskorna här jobbar typ 90 %, alltså cirkus 7.30 till 14.30 mån-fre. :) DETTA tycker jag däremot är JÄTTEBRA.. haha. Att sluta vid denna tiden är ju verkligen helt OK, dessutom .. på sommaren är det ju ljusare på eftermiddagarna/kvällarna + att man då gärna är ledig på helgerna :D. Sen är ju detta bara under en begränsad tid i sommar med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0