Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit

Jaha.. då var det redan Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit :)


Är sjukt dålig på att ta med mig kameran till stallet.. måste verkligen blir bättre på det.. Jag menar när jag har värsta värstingkameran med värstingobjektivet (:P) så är det synd att inte använda den...!



När Jovi är ute i hagen såhär års har han täcke. För tillfället när det är så kallt har han ett Vintertäcke. Ett grönrutigt Rhinotäcke som är kanonbra! Har också ett supervaarmt täcke med hals, men eftersom Bon Jovi inte är helklippt så tycker jag inte att det är nödvändigt..

Bild från förra vintern. Jovis finfina grönrutiga Rhinotäcke. Tycker han passar så bra i det!


Hoppas snart att kunna lägga på honom ett tunnare regntäcke!


Vid träning har Bon Jovi Benskydd eller benlindor. Benskydd vid hoppning/markarbete och lindor vid dressyr! Jag är lite nördig så jag älskar att matcha lindor med schabrak!

Sedan har vi sadel. Hoppsadeln används främst vid hoppning (!), men jawg använder den även ibland vid markarbete och uteritt.. Älskar verkligen min hoppsadel! Den är av märket kieffer. Har ofstast även martingal när jag hoppar!


Hoppoutfit! ;) (Bild från i somras)

Dressyrsadel har jag också en, av märket Globus. Denna sadeln är också bra! Dock har jag haft problem med mitt väldigt snea bäcken senaste tiden och haft riktigt ont, vilket gör att det är svårt att sitta ner ordentligt, och därmed svårt att rida i dressyrsadeln.. (men det är en annan historia)

Träns. Har ett brunt och svart träns från GLOBUS. Tycker det är skitsnyggt! Har även ett swarkovskipannband till detta ;) På tränset sitter ett vanligt 3-delat tränsbett.


Det var väl ungefär vad han kan tänkas ha på sig en vanlig dag :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0