Jovsi

Idag har det varit mer eller mindre storm här i Småland igen.. Dessutom regnade det! Jag trotsade dock vädret och red ut en runda på Bon Jovi, som var mer vild än tam ;) Det blåste alltså ganska mycket vilket Jovi tyckte var helfestligt! Han studsade fram och tillbaka, men höll sig ändå i skinnet! Vi travade ganska mycket och galopperade även en liten sträcka och han höll sig på vägen, med öronen spetsade rakt framåt och såg skitlycklig ut... Jag frös mest.... ;P


Sedan stod jag och ryktade honom och pysslade i nån timma i stallet.. Passade på att spola av de leriga små fötterna och la på han pyamasen och sen fick han gå in i boxen och äta lite eftermiddagshö!


Imorgon har jag tänkt skutta lite med Jovi om paddocken är OK.. vi får se :) Har inte hoppat sen innan sommaren.. he he... får väl se hur det går alltså ;)


Bild från igår när vi var ute och promenixade! Nytt täcke och ny grimma! Superläcker färg tycker jag! Plommonlila

Kommentarer
Postat av: fridan

tjusigt :) jag och kalle var också ute och red i stormen!



ni hade flyttat nu va? var ligger stallet där ni står nu? är det bra? :)



sv: oki, jag hör både bra o dåligt om halmpellets.. hm :)

2011-12-02 @ 22:08:16
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan - frågestund i bloggen!

sv: okejs :) var är det risinge ligger? kan du inte visa bilder på stallet? :) vad kostar det? :)

2011-12-04 @ 14:41:35
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

söt!

2011-12-04 @ 17:51:17
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0