Tömkörning!

Vet inte om jag berättat det i bloggen innan men jag tömkör Jovi ganska mycket! BRukar bli ungefär en gång i veckan, ibland lite oftare, ibland lite mer sällan :)

Igår var det iaf dags igen! Vi var i padocken och jag la fram lite travbommar! Redan från början märkte jag att han kändes jättecool. Han var inte lika spänd som han brukar vara.. Han brukar gå på tårna när man bara skrittar fram honom,... hehe..
Men igår var han som sagt jättefin.. Vi skrittade lite på tömmarna och efter ett tag spännde jag in honom med inspänningstyglar. Vi skrittade, gjorde halt, ryggade, flyttade i sidled och sedan travade vi även. Gjorde volter, serpentinbågar och travade över bommarna och han var fortfarande lika cool! :)

Därför bestämde jag mig för att även galoppera lite! Gjorde "galoppkomando" till honom (dvs. att jag gör ett galoppsteg själv) och han fattade med en gång och rullade in i en lugn och trevlig galopp. Vi galopperade i båda varven och efteråt var han fortfarande lika lugn! Jag och mamma var helt chockade, han brukar ju faktiskt bli ganska exalterad, spec. efter galopp!

Efter passet i padocken så tyckte jag att, vi skrittar av honom på tömmarna ute i skogen! Min mamma var skeptisk, men jag tyckte att det var en bra idé! Så vi gick iväg. Jovi tuffade på och tro det eller ej, men han var helt amzing. Bara luffade på som om detta var ingenting! :)


Det är sådana här pass som gör att man "kan ha överseende" med andra, mindre bra pass där han är allmänt på tårna! ;) Kändes iaf. jättebra!


Padocken! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0