Hoppning!

I morse var det dags att hoppa lite!

Igår  när vi red ut i skogen var Bon Jovi lite meckig och dryg i munnen,.. Han var jätteframtung när vi travade och tog tag i bettet och drog.. INTE OK! Så jag var lite nervös över att den känslan skulle vara kvar idag... Men icke!

Han kändes fin redan när jag började skritta.. I framridningen övade vi mycket övergångar och temopväxlingar, vilket var sjukt nyttigt! Kort trav, ökad trav, skritt, fram i trav igen.. osv. Snabbt skulle det gå, alltså, kvickt!:) Skritt och så trav med en gång,. ni förstår!?  Sedan gjorde vi lite samma sak i galoppen! Kortade upp, och sedan red framåt ordentligt! Han var så jäkla duktig! Sedan bara rullade vi över några små hinder, vilket också flöt på jättebra! Han var lugn både innan och efter hindrerna, vilket kändes jättebra! Min sits kändes också mer upprätt (Har en tendens att luta mig framåt för mycket annars)


Sedan hoppade vi en lite bana med en oxer, ett räcke och ett kryss! Mycket svängar var det och det gick verkligen kanon! Det är så himla kul när allting verkligen fungerar :)
Så, med andra ord; Ett jättebra träningspass! Och en jättebra tränare till hjälp såklart! :)



Fotot är taget utanför stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0