Sooommmar

Vet ni? Nu är det soooooooooommmar!
Idag svettades jag vill jag lova... i ansiktet... haha, då är det rätt varmt?

Länge sen jag skrev nått här.. så kanske ska lägga upp lite "nya" bilder på Jovi :)







Utvecklingen går verkligen framåt med Jovi.. Snart är det sommar och då är jag leeedig mycket.. jag har ett mål med ridningen i sommar just pågrund av detta.. eftersom han kan förvänd galopp hyffsat nu, så har jag tänkt att vi ska börja befästa lite enkla byten .. vi får väl se hur detta ska gå.. Någon som har något bra tips på övningar när man ska lära en häst galoppombyte? :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Vad kul Carro!! Äntligen! :D

Han är så himla fin, Jovi!!

2010-05-22 @ 21:02:36
Postat av: ida

Jag har fått lära mig att man lägger en bom i ett av hörnen på paddocken. Sedan galopperar man på diagonalen och sedan över bommen. Och i och med att bommen ligger i hörnet är det lättare för hästen att byta galopp över en bom och i ett hörn. haha. Fattar du vad jag menar? :P

2010-05-23 @ 00:05:44
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: ida

över bommen gör man så klart galoppfattningen som du ska ha i det nya varvet :P

2010-05-23 @ 00:06:41
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Isabel Tränk

Det är inte bra att lära hästen galoppombyten över bommar. De byter inte "rent" då. I alla fall är det inte bra för dressyrhästar. Hopphästar är det väl skitsamma för! ;)

2010-05-23 @ 07:34:42
URL: http://lotusblomman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0