Dagen efter...

Hade jätteroligt igår! Fantastiskt väder och trevligt sällskap! Tack allesammans som var med! : )

Vaknade vid 11 tiden.. har städat lite här hemma och snart ska jag  brumma mot V-sång..:)
Blir nog en heldag där ute så blir inget stall idag, men jag får väl överleva :P

Jag har verkligen kommit in i en "period" där jag är i stallet i stort sätt varje dag.. även om mamma ska rida så vill jag åka ut och få min dagliga dos stall och häst! När jag var i 18års åldern tyckte jag att det var skönt att slippa åka till stallet, för det fanns så mycket annat man ville göra också..ibland var det tillochmed tråkigt och jobbigt att åka dit... men jag antar att det är lite så i livet.. hästintresset kommer och går lite även om det alltid finns där!
Jag är iallafall grymt sugen på en riktig sommar och jag har ju redan satt upp mitt mål med ridningen i sommar, hehe. kommer ni ihåg? Jag ska lära Bon Jovi ..(och mig själv) enkla galoppombyten.. alltså.. galopp.. byt varv, byt galopp.. Kan ju säga som såhär att galoppen har inte varit våran vän tidigare då han blir väldigt het och uppspelt så fort man ens börjar tänka galopp.. han lixom exploderar i galoppfattningen..
Men de senaste veckorna har just galoppen gått superbra! Har insett att det enda man behöver göra är att flytta innerskänkel ytterst lite.. inget mer!! Jag har tidigare varit lite "attackerande" i mina galoppfattningar..om ni fattar? Har lärt mig att tagga ner lite och bara rulla in i galoppen mer! Samt att inte bryta av trots att det blev en dålig fattning,, utan fortsätta jobba där då och göra galoppen bra ändå! Annars lär han sig att om han gör så då behöver han inte jobba mer? Nåja.. Jag kanske kan lyckas filma lite i sommar.. för att se om vi lyckas med vårt mål.. dags att sätta igång med detta snart! Förmodligen blir det när ridskolan slutat.. dvs. efter v.25.. Så det satsar vi på! :)


Nu blev det väldigt hästigt här..
Ska snart bege mig nu! Ha en fantastisk helg allihop!



Jag och Jovi förra sommaren! (Kortet är taget av Fredrik såklart! <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0