Uppdatering!!

Lite uppdatering i hästandet nu.. har jobbat som en galning de senaste dagarna så har inte haft tid att uppdatera!

Igår red jag jovi lite på banan.. dressyr! Planen var att öva på galoppombyterna.. det gick bra! Jag bröt först av till trav över medellinjen och gjorde ny fattning.. han fattade grejjen rätt snabbt men var lite vöäl ivrig ibland.. Sen skulle jag prova att göra en ny fattning ur den gamla galoppen,.. alltså "sitta om" och tror ni inte han fattar? :) Han bytte, hihi!! Efter det blev han för ivrig och ville börja byta och grejja redan innan jag gav komando.. han tänker lite för mycket ibland alltså!!

Iaf.. Idag hade jag hoppträning med Pernilla! Jovi var så duktig!! Vi började galoppera på volt,.. eller på en 8a.. med en bom på meddellinjen.. galopperade över bommen och så skulle han byta varv och samtidigt byta galopp! Han var så dukitig!!!!! Han fattade verkligen vad jag ville och var stundtals jättelugn och fin!! Älskar min polle ;)

Sen hoppade vi en linje med 14 m mellan 2 hinder.. 3 galoppsprång alltså. Detta klarade han också galant.. och det som är störst skillnad på honom nnu om man jämför med förr är att han inte laddar lika mycket mt hindret.. han går kvar i samlad galopp och tar hindrerna med "ro" samtidigt som han verkligen suger tag i dem! Fantastiskt härligt att han fixar detta! Vi hoppade ca 90, vilket kändes lite högt för mig :P Men Jovi hoppade på och hoppade riktigt bra på den höjden!! Stolt är jag!!!




SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTE!!! <3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0