Duktiga hääst!!!!

Denna dagen har börjat så bra! klockan är bara 10 och jag har redan hunnit rida imorse, kommit hem och duschat! Nu sitter jag här och bloggar lite..

Ridningen idag gick sjukt bra! Eller själva dressyrandet och uppvärmningen gick väl sådär.. Men jag red iaf över en markbom i galopp.. på en 8a.. Så att han bytte galopp varje gång vi passerade bommen! Denna övningen har vi ridit några gånger nu så den sitter rätt bra! Han har fattat grejjen.. Efter vi gjort det lite så bestämde jag mig för att istället rida jämte bommen och göra samma hjälp med sitsen och skänklarna som jag gjort över bommen.. Och tror ni inte han byter?! ;) jovisst gjorde han det! Han är så duktig lilla Jovi! Han tänker så det knakar och förstår verkligen snabbt vad det är jag vill! Han vill så gärna vara till lags! :)

Han fick supermycket beröm och sedan travade vi av! Han såg riktigt nöjd ut när han fick så mycket klapp, kel och beröm! :) Duktiga häst! Avslutade där för dagen och Jovi fick gå ut i hagen! Ville inte pressa han för mycket utan ska prova igen på söndag! För imorgon ska Fredrik med ut och då ska vi upp och hoppa lite på fälten, på lite fasta "naturhinder" ;)

Haha, känner mig lite hästnördig nu, men detta är faktiskt en ganska stor grej för mig, eller oss! Med tanke på att galoppen har varit ett ganska stort "bekymmer"då han gärna vill "ligga på" rätt ordentligt och göra saker innan han fått signal till det ;)


Haha, lite failbild! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0