Jävla vattenkopp..

Jävla vinter.. Den förstör våra vattenledningar och vattenkoppar i stallet ;(

På julaftonsmorgon när jag kom och skulle fodra hästarna möttes jag av ett hav i Jovis Box.. han stod med vatten över kotorna.. Fyfan.. Stackaren.. Hans vattenkopp hade börjat spruta..

Vattnet stängdes av.. (DEt hade ändå frusit på typ alla ställen).. Idag satte personalen på vattnet igen.. för att se VART läckan fanns.. jag påpekade att jag gärna ville att det skulle vara avstängt tills den är lagad.. men det gick inte.. Fick nyss ett samtal att Jovis vattenkopp sprutade vatten igen.. åååh. Tack och lov hade de snälla personerna som upptäckt det stängt av vattnet och hindrat en översvämning.. tack för det! :) Jag blir så arg ändå ;( Tänk om de inte upptäckt det och jovi hade fått översvämning en natt till.. Det hade inte varit OK.. Nu får det vara avstängt!! Punkt slut...

Imorgon ska jag förövrigt jobba lite extra i stallet.. Börjar 7.. Hoppas att inte mötas av översvämning någonstans då.. ;)


Håll utkik efter dag 3 imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Usch ja! Det är vi också livrädda för så vi stänger alltid av vattnet på nätterna..

Hoppas att ni slipper vara med om det igen!



Jättekul att du skriver om ett ämne varje dag =)

Gott nytt år!!!

2010-12-30 @ 19:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0