Reeeeegn...

Idag regnar det.. Det är inte lite det regnar heller.. Det vräker ner och har gjort det typ hela morgonen..
Åkte ut till stallet i morse och la på Jovi hans täcke innan dem traskade ut i hagen.. Så är han inte jätteblöt när jag tar in honom ikväll sen.. Har nämligen tänkt att rida och det tar ju sin lilla tid att torka en hel häst ;)

Tror det får bli lite dressyrträning idag, känner för att trimma lite!

Ska berätta en liten secret.. Jag funderar på att skaffa en till häst.. Har pratat lite löst med mamma om det och hon är med på det, men hon tycker att vi ska vänta tills jag är färdigutbildad och har jobb.. Men det är ju bättre att skaffa nu när jag har massa tid till en NY häst.. Det tar tid att lära känna en ny häst och jag anser att man behöver mycket tid tillsammans i början och verkligen lära känna varandra :) Perfekt nu ju! + att jag och mamma typ bråkar om vem som ska rida varje dag ;) Perfa att ha 2 hästar då!

Ska bara "övertala" Fredrik också ;)




Kommentarer
Postat av: fridan

vad roligt med en häst till! jag vill också ha en till så småningom men som det är nu när jag pluggar så har jag inte riktigt råd med det :)



jo kalle är ju i grund och botten en hopphäst, hasn har tävlat 130hoppningar. men med en annan pilot :P men hoppningen är ju hans grej!

2010-08-09 @ 15:45:46
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Liza

Åh men vad kuuuul Carro!!!!! Hoppas det blir så, så härligt att ha två hästar! =) Det är ju faktiskt så att det är NU man har tiden, trots att det är mycket plugg ibland men bara man är så duktig och självdiciplinerad som du så =) Har ni börjat titta på annonser och så? :)

Hoppas att du har haft en bra sommar vännen! Snart ses vi! Puss&kram!

2010-08-10 @ 21:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0