PVK!

Sry för lite dålig uppdatering på sistone...

Idag har vi lärt oss sätta PVK i skolan, och det gick över förväntan.. Det är alltså en liten kateter som man har inneliggande i en ven, vanligtvis på handryggen,.
Först fick vi öva på lite låtsasarmar och det gick bra. Det svåra är att hitta "sin" teknik och veta vad man ska ha alla fingrar ;)
Sedan skulle vi sticka varandra! Jag stack och kom nästan rätt in i kärlet.. Fick lirka lite .. men sen kom blodet som det skulle så det kändes ju bra! det gick även bra att föra in katetern och dra ut nålen samt fixera allt!

Väldigt rolig och lärorik förmiddag! Nu gäller det bara att öva, öva och öva!




Kommentarer
Postat av: Liza

Åh tycker du det Carro! Vad glad jag blir, kul! :)

Bra med bilder sådär, man blir ju så blind annars!



Jaha, det blev visst ingen eftermiddagslektion idag för mig heller :)

Syns imorn!!

2010-08-31 @ 13:12:45
Postat av: fridan

men usch, jag är livrädd för allt som har med sjukhus att göra :P :D



sv: mjo jag är med sugen faktiskt ! det är ju så kul shopping på göteborg horse show ;)

2010-09-01 @ 08:09:06
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0