Massa bus och lite allvar!

Har haft en härlig eftermiddag/kväll i stallet!

Började med att tömköra Jovi lite.. La fram lite bommar och jobbade lite med dom.. Gick kanon och han var med på noterna.. Vill fortfarande inte riktigt gå fram ordenligt vid dörren .. (den är farlig tycker Jovi) 'men annars gick han som en klocka.. Lyssnade bra på mig!

Sen satt jag upp och red lite barbacka.. Galopperade lite och han var fin! Lugn också! Det är otroligt.. Han är lugnare i galoppen när jag rider barbacka än med sadel... Hm.. Jag tror iofs att det beror på att jag har svårt att sitta ner i galoppen med sadeln.. Lättare barbacka tycker jag!

Efter det tog jag av all utrustning och han fick gå runt i ridhuset lite själv medan jag bar ut bommarna lite och så.. Sen övade vi lite på förflyttning.. Han ska flytta sig för tryck.. Och sen ska man typ bara behöva peka.. eller nudda för att han ska reagera.. Han var duktig och fattade snabbt!

Provade att "löslongera" lite .. Han sprang runt mig.. haha. Sen galopperade jag jämte honom på volten och han smet bara iväg till andra änden av ridhuset en gång ;P Han tyckte det var skitkul ;)



haha.. Lite failbild, men jag bjuder ;P

Kommentarer
Postat av: fridan

mysig bild! när jag släpper kalle lös i ridhuset så springer han runt som en GALNING och sparkar bakut och bockar och har sig :P går inte få stopp på honom ahhaha!



mjo har fb :)



tycker du ska kolla nya säsongen hiih !!! :d SKITBRA!

2010-08-08 @ 19:19:07
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0