Hoppning!

Ikväll står det hoppträning på schemat! Ska bli kul... Min gamla tränare har dock slutat så vi ska ha en ny, får hoppas att även detta blir lika bra som tidigare.

Igår tänkte jag ett lätt dressyrpass.. Passade på o rida fram lite på fälten då det endast var paus 30 min i paddocken mellan 2 ridlektioner så att jag kunde börja rida med en gång när lektionen var slut..
Han tyckte det var kul att komma upp på fältet och ville inte alltid skritta.. men skritta skulle vi :)

När jag sedan travade fram lite i paddocken var han superfin. Lugn och jättemjuk! Satt ned och jobbade mycket travarbete.. Ställde och böjde utåt och innåt och han följde med fint. Galopperade även lite i båda varven och även där var han jättefin!!

Har den senaste veckan börjat ha spö när jag rider Jovi.. Har annars varken spö eller sporrar när jag rider Jovi då jag inte tycker att det har behövts.. förrens nu.. Tidigare har han varit väldigt "spö och sporrkänslig".. hah, nemen alltså, han reagerar väldigt starkt på lite tryck,.. inte av rädsla, men han reagerar starkt iaf.. Nu har han blivit så pass lugn i "sitt inre" att det funkar att ha ett spö för att ev lägga till "ytterst LITE" ex. när man ska flytta honom. Funkar jättebra så ska rida med spö lite ibland ..


Igår började även skolan igen.. termin 4 har börjat! Spännande! Fick reda på att jag ska ha praktik mina första 5 veckor på rättspsyk avd. 61 och sedan nästa placering på avd. 5 CLV!
Tror det blir bra, är mest tacksam att jag slapp Ljungby!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0