Tack!

Tack, alla ni som på något sätt uppvaktade mig på min 20årsdag! Ni är guld värda.
Extra mycket till Lina och Kajsa som var så söta och sjöng i skolan och hade köpt massa mysiga cupcakes saker till mig :) Bättre klassisar får man leta efter va?! :D


Måste ventilera mig lite om Jovi också!
I fredags på lektionen gick det inte alls.. Alltså, han var helt avst'ängd.. eller kanske påtänd.. Livrädd för allt och alla.. Han blev vettskrämd i onsdags och jag tror det satt kvar i huvudet på honom..Inget funkade, han bara sprang...

Men iallafall.. Jag red igen i lördags. Tog fram lite cavalettibommar för att få honom att trava ordentligt, och det gick helt klart bättre, dock fortfarande lite loj.. Red ut lite och jobbade honom i skritten också.. Flyttade för skänkeln, lite öppna osv, och då var han jättelugn och fin.. Tror han känner sig instängd i ridhus med 6 andra okända hästar...

Idag red jag igen. Fortsatte med cavalettibommarna och det gick jättebra! Han travade på ordentligt, och galoppen kändes skit bra. Fick ihop honom ordentligt och även om han stundtals dundrade iväg lite för mycket så kändes han jättemjuk och inte alls stressad!

Så.. En brant nedförsbacke, men också en rejäl klättring upp igen! : ) Kul! Det känns spännande med en så stor utmaning som han faktiskt är ändå.. Med sina små galna upptåg och mysiga personlighet.. Kommer alltid när man ropar på honom och kan stå med huvudet på mina axlar och blåsa varm luft på mig samtidigt som jag kliar han under hakan, haha! <3

Ursäkta alla ni som inte är hästintresserade, men jag var tvungen att skriva lite om detta!

Kommande veckan blir det plugg för hela slanten, tenta på Fredag! ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0