Lilla Poker..<3

Idag har jag pluggat typ hela dagen.. så tråkig är jag.. känns verkligen som att man inte gör annat..
Det blir ju inte bättre av att jag inte har nån polle att rida på länge.. Lilla Poker..
Ska försöka förklara lite hur läget är med honom.



Han har sedan 1 år tillbaka (vad vi vet) haft problem med atros.. Dvs, ledförslitningar.. eller förslitningar på brosket som finns runt leder. Förra veckan var vi o röntgade honom eftersom han varit halt typ 2 månader nu.. det visade sig att atrosen blivit mer och en negativ utveckling.. Ungefär där brast det för mig...

Han har vilat hela förra sommaren, utan bättre resultat.. så vila hjälper uppenbarligen inte.. stundtals kan han vara fin, men det kommer tillbaka och han blir halt igen..
Atros kan vara smärtsamt för hästar precis som det är för människor,.. Speciellt om det ökar.. och det är även troligt att han har det i sina andra 3 ben.. de är inte röntgade så vi vet inte...

Det man kan göra åt detta är operera.. En relativt svår, jobbig operation för hästen, med lång konvalecenstid.. Dessutom är det inte säkert att det blir bra.. Operationen är dessutom dyr.. (Om det nu egentligen spelar någon roll- ca 30.000)

Sista utvägen.. eller vad man säger är att man kan sptruta in ren sprit i leden och på så sätt permanent bedöva den.. Detta är dock inget beprövat, utan mer i experimentstadiet.. det kan bli bra för en period, men kan lika gärna gå åt helvete, det vill jag inte utsätta min polle för..

Under tiden han har stått inne har han förändrats.. hans beteende är inte samma.. han trivs inte av att bara stå inne, han vill vara ute med sina kompisar i hagen och busa.. Jobbigt att se han vara så frusterad inne i boxen..
Han har alltid tyckt om att jobba mycket och ofta.. Gillar att vara aktiv och just nu når man inte upp till våra "krav" eller sina egna behov.. Det är inte rätt mot en häst som honom att få bli skogsmulle.. Dessutom, skulle vi förlora grymt mycket pengar då vi trots allt köpte honom för att träna hårt och även tävla..


Det är så svårt.. Vad ska man göra?
Hoppas iaf att det var en liten förklaring för er alla som har undrat varför jag är lite nere just nu.. Men, man måste få vara det...
Poker<3


Kommentarer
Postat av: Lina

Klart att du får vara det, säg bara till om det är något jag kan göra! Rysligt fin bild förresten! Kramar!

2009-03-31 @ 18:00:56
URL: http://lct.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Önskar jag var hos dig i dessa stunder, måste till dig och hålla om dig.

2009-03-31 @ 23:05:07
URL: http://gatubilen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0