sommarjobbet!

Tänkte uppdatera lite om sommarjobbet!
Har verkligen jätteroligt, men herrejesus vilket tempo det är och man har ALLTID att göra! Ibland blir det övertid och ibland hinner man inte med nån lunch, men det gör ingenting, för jag trivs SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR bra! :)
Jag har bl.a. fått:

- Dela dosetter
- Lägga om sår
- Blodtryckskontroller
- Ge injektioner, både sc och im.
- Ta venprover
- Urinprover
- Ge läkemedel

Har många besök som jag t.ex. gör varje vecka så det är många jag träffar regelbundet!

Träffar massor med folk och lär mig MASSOR!
Dessutom springer jag diverse ärrenden på olika boende och hos personer med någon typ av funktionsnedsättning, framförallt psykiska problem! Det är mycket psykiatri i mitt sommarjobb vilket jag gillar! Mycket ringa och fixa, beställa saker och dona med allt möjligt faktiskt! Kul tycker jag! Jag är sjukt imponerad av dessa sjuksköterskor som jobbar här, de har verkligen koll på allt och sjukt många bollar i luften! :)



Kommentarer
Postat av: Louise

Hejsan :)

Jodå det är bra med mig. Börjar jobbet "på riktigt" imorgon, ska bli kul! Kul också att du trivs så bra på ditt jobb!

Kram

2011-06-20 @ 22:57:50
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0