Projekt lastträning!

Eftersom att jag har köpt mig en transport nu i våras så är det dags att ta tag i det här med lastträningen!

Bon Jovi är egentligen inte "svårlastad" men eftersom han åker så sällan så är han lite skeptiskt ibland..

Igår var Fredrik med mig ute och vi kopplade på släpet och provade.. Jovi var först lite skeptiskt, men absolut inte dum.. han stod stilla och tittade.. inte rädd, bara lite envis.. men efter ca 10 min gick han på..
Sedan backade vi ut och provade att lasta en gång till.. Det tog också ca 10 minuter innan han gick på.. berömde såklart med mycket godis! Sedan fick det räcka för den dagen!

Ikväll var jag o mamma ute o tränade lite! Och tro det eller ej, men det tog max 2 minuter sen gick han på.. stod där inne ett tag och backades ut igen..
Sedan provade vi en gång till och då gick han rakt på! Satte för bommen också och så fick han stå där inne lite innan vi lastade ut igen! Han var så duktig så vi avslutade där.

Nästa gång ska vi även stänga luckan! :) Hoppas det går lika bra! :) Vi tar det i lite "små-etapper" så han vänjer sig! :)


Dock, har han gått o blivit lite halt ;( Jättetråkigt.. vet inte varför ;( Han är liite gallig men inte varm eller svullen annars.. inga sår.. Så han få vila lite och så kör vi lite alternativ träning såsom lasträning och promenader nu några veckor! Hoppas han pinnar på sig!!


En sådanhär transport har vi, fast blå istället för grön! (Bild lånad från google)
Är än så länge jättenöjd med den! Ljus, rymlig och bra ventilation!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej allt bra med dig idag? :)

2011-06-26 @ 21:37:31
URL: http://mikishow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0