karta? ;)

Jag tycker ju att vårt "hus-projekt" riktigt spännande! Tänk vilka möjligheter man har alltså!

Fredrik (och lite jag) har anlagt en grusgång på 2 dagar! Det är inte dåligt..

Tänkte visa en liten kartbild så ser man lite stället i ett sammanhang.. Hittade denna på en sida där man även kunde se fornlämningar och så!
Det är jättespännande! Vi har tydligen på fornlämningar på vår framtida tomt.. hah.. Det finns dessutom en "naturlig" källa vid namn älvakällan som ligger nere i en dal ungefär.. F´s mamma berättade att man tidigare använt denna källa som en naturlig vattentillförsel till djuren som betade där nere.. det är verkligen jättefint!


Bilden blev visst jätteliten här på bloggen.. men iaf.. De svarta markeringarna har jag gjort.. typ tomtgränser.. marken som tillhör huset alltså.. huset är inringat med en röd ring! Ser ni vad nära sjön tomten går? :)


Fredrik berättade att han träffat några av grannarna där ute idag.. En kvinna som tydligen också jobbade som sjuksköterska inne i växjö..hehe.. Sen vet jag ju sen innan att min förra handledare från sjukhuspraktiken även bor där.. haha.. en riktig sjuksköterskeby ;)


Vad tror ni om att egentligen? ;)
Imorgon ska i alla fall mina föräldrar med ut och titta på stället! Dessutom ska vi passa på o besöka kvarnamåla auktion om vi hinner.. det ligger bara precis över vägen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0