häst+praktik

Hejhopp..

Igår var Bon Jovi riktigt seeg när jag skulle rida fram.. haha, hade han lite träningsvärk kanske??! ;)

Iaf.. jag bestämde ganska snabbt att jag inte ville sätta mer krav på honom då utan mest ha kul.. så galopperade mycket.. på stora volter och lät han sträcka ut lite.. Sen provade jag att göra lite enkla galoppombyten som vi övat på i sommar och första gången landade han i korsgalopp med de nästkommande 4 gångerna (2 i varje varv) så satt dem klockrent.. ;) Dock blir han ganska stark efter bytet.. Men just nu är vi inne i den fasen där han bara ska få beröm av att han gör rätt :) Så det fick han! Vi lattjade runt lite helt enkelt! Galoppfattningar gjorde vi mycket från skritt och det gick super! Dundrade inte iväg alls :) Duktig pålle..

sen skrittade vi av en liten runda ute :)


Idag missar jag min dressyrträning.. och det är inte kul ;( Har ju som sagt praktik enda tills 9 ikväll.. så då får mamma rida istället för mig helt enkelt.. så kanske jag rider hennes lektion på Fredag.. beroende på när jag slutar praktiken den dagen :)


Jag är f.ö. jäääävligt nervös just nu.. om 1 timma ska jag befinna mig på avdelning 61.. ;)
Hejhopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0