Att vända i en nerförsbacke..

Min ridning har verkligen gått i nerförsbacke de senaste veckorna.. känner mig totalt värdelös och har kännt att intresset för att ens åka till stallet har svalnat.. Det är skitdryygt..

'Igår ville jag inte ens åka på min hoppträning..Kändes som att det ändå skulle gå skitdåligt... När jag kom dit kändes det ännu sämre.. Massa bommar, små bockar och ett litet "titthinder"... Han kommer bli jääääättteejobbig tänkte jag..

Men...På framridningen kändes han jättemjuk och lugn.. Sedan började vi lite övningar.. bl.a. skulle vi galoppera på fyrkantspåret och hoppa en bock på varje kortsida.. jag trodde han skulle se sina chanser på långsidorna om man säger så... Galopp på fyrkanten har alltid varit svårt för oss.. Men han var hur lugn som helst.. rullade på i ett harmoniskt temp och hoppade bockarna och kom perfekt nästan varje gång! Så duktig! Jag var helt imponerad efteråt...

Sen skulle vi hoppa 4 bockar som alla stod på medellinjen.. så det blev 4 serpentinbågar där man då skullle byta galopp varje varv, och även detta klarade han galant.. helt knäppt egentligen.. han brukar bli fööör taggad, men nu var han bara otroligt energisk men höll sig i skinnet ;P Verkligen jättebra kändes det!


Såå.. därför hoppas jag att det går lika bra idag på dressyrträningen..

Har föresten fått för mig att det är jag och dressyrsadeln som inte går ihop... jag kan inte sitta i den alltså.. Hoppsadeln funkar så mycket bättre.. tom. att rida dressyr i...

Kan man ha en hoppsadel på en dressyrtävling? ;)

Kommentarer
Postat av: fridan

jag har tävlat i hoppsadel! och en i vårt lag red i hoppsadel förra deltävlingen så visst kan du det om du rider bättre i den! men svårare att få till en bra sits i hoppsadel :)



sv: kul att du ska vara med! vi är ganska otaggade just nu för min häst har en bula på bogen. tror han har fått sig en spark eller ngt :/ inte öm iaf men!



det numret du ska ha på nummerlappen är det numret som står efter hästens namn, så i ditt fall 3. det som står framfrö ditt namn är ju ditt startnummer :) jag visste inte heller det innan :))

2010-09-22 @ 18:26:44
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0