Hejhopp..

Nu vart det helg för mig.. har ju jobbat precis hela helgen.. från morgon till kväll.. så därför känns det lite som lördag idag för mig när jag är ledig.. dock jobbar jag tis,ons, tors sen..

Nåja.. ska iaf. ta och berätta lite om min praktik nu en gång för alla..

Jag har alltså praktik på rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö, på avd. 61 som är en något mindre avdelning med ett intag vilket gör att halva delen av avdelningen har "hyffsat" stor omsättning på pat. De kan komma till oss i väntan på en ledig plats på en annan avdelningen tex. efter att de genomgått Rättspsykiatrisk utredning.

Vi har 8 platser på avdelningen + ett tekniskt rum där vi bl.a. har en bältessäng. Blir en pat. stökig har vi möjlighet att ta in denne här.

Det är väldigt blandade patienter. Tror att tanken är att det ska vara patienter med lägre begåvning så att säga, men jag tycker att det är väldigt blandat!

Tycker att det verkar vara ett väldigt givande arbete och jag känner mer och mer för varje dag att detta kanske kan vara något för mig?..
Funderar på om jag kanske skulle vilja arbeta där nu i sommar.. vilket jag har fått möjlighet till.. Eftersom jag då läst 5 terminer av 6 på min utbildning så får man arbeta som sjuksköterska om cheferna anser att man är lämplig!
Det tåls definitivt att fundera på.. Känns dock som att det är sjukt mycket ansvar, då man ofta är ensam syrra på sin avdelning och ibland även får täcka upp på andra avdelningar.. vi får se helt enkelt. ska ta mig en funderar på vad jag vill :)



Området omges av stora murar och fullt med kameror.. Det är ett helt projekt på morgonen att ta sig in ;) Nyklar, kort och koder i en salig blandning..

Kommentarer
Postat av: Liza

Oj, är det bild därifrån??!!

Kul att du trivs så bra Carro! Hoppas du får en lika bra sista vecka nu! :))

2010-10-25 @ 09:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0