Hästnörd!

Jag har insett att jag är och förblir en hästnörd.. När man ser det rofyllda med att sitta o lyssna på hötuggandes hästar eller kan sitta o bara titta på dem i hagen och bli alldeles varm i hela kroppen. *Tänk att det där är MIN pålle!* Det är lycka!

Idag har vår ridskolechef ridit Bojjan och det gick bra! Fick mycket konstruktiv kritik om honom, haha. Bojjan är ju riden av en fälttävlansryttare så han är inte arbetad så mycket på "rätt sätt". Han vill gärna bli för låg och bara knata på där. Man måste upp och fram med nosen, och när man är på honom om detta blir han lite knäpp. haha, han tycker det är jobbigt såklart, eftersom han inte är VAN att gå så. Men vi får ta det lite succesivt!
Dock blev jag totalimpad när hon hade ridit honom ett bra tag och han började jobba på RIKTIGT. Han såg ut som en elithäst, haha. Näemen, han var hur fin som helst! Detta kommer bli bra! Mycket jobb=kul!

Sen stod jag o borstade han i typ 1 timme.. Han är så kelen, och vill bli borstad LÄÄÄÄNGE. Helst på huvudet och i pannan och bakom öronen : ) Han är så personlig och charmig.
Kom även till mig i hagen idag när jag ropade på honom. :) Dutti häst!

Släppte ihop honom med de andra valackerna idag och det gick kanon. Lite skrik och nosande, men sen var det bra :)

Nu väntar jag på Fredrik, sen ska jag ut o hoppträna Krabat :) Skojjigt värre!

Ha en fin kväll alla hästnördar! <3

*HORSEPOWER*


Bon Jovis pappa :) Bourbon 947
Han är SJUKT LIK sin pappa!



Bon Jovis morfar, Testarossa (Tror att det är han på bilden, jag googlade)

Kommentarer
Postat av: Liza

Väldigt fina hästar! Där ser man verkligen vad han brås på! :)



Hehe, kan förstå att han vill slippa undan arbetet nu då när han har kunnat det innan! Men vad kul att han kunde gå såå fint. Det är ju som du säger jättekul när det blir så bra efter mycket arbete! Då är man bra stolt! :)

Hoppas att det gick bra på hoppträningen. Syns imorn!

2009-05-12 @ 22:24:55
URL: http://lizas.blogg.se/
Postat av: ☆Soya☆

För mig är hästar lite som män. Vissa är så sjukt vackra att se på så man får ståpäls!

2009-05-12 @ 23:56:46
URL: http://soya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0